Alternativ till tellstick och telldus live?

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Frick
Wannabe

Alternativ till tellstick och telldus live?

Inlägg av Frick »

Hej.
Hemma har jag en tellstick net med några trådlösa sensorer som via telldus live hämtas upp av temperatur.nu. Inga problem, detta fungerar relativt smidigt!
Nu skulle jag vilja sätta upp något liknande på jobbet, i tre olika byar där vi har nätverk och internetförbindelse.
Nu till mina funderingar,
1. Jag vill inte behöva tänka på batteribyte eller dålig trådlös kommunikation, jag vill köra trådat, plugga in och glömma! Vad skall jag använda för grejer?
2. Och för mig den svåraste frågan, var skall datan lagras? Jag kan inget om databasprogram eller liknande utan använder mig gärna av någon färdig tjänst på internet som har ”öppet” mot temeratur.nu. Finns denna tjänst?

Mvh
Thomas
SwedishViking

Re: Alternativ till tellstick och telldus live?

Inlägg av SwedishViking »

Hej, skulle vilja göra detsamma där hemma med min Telldus Live box och de temperatur sensorer som jag har.

Skulle du vilja beskriva hur du länkat samman allt eller peka mig till någon bra länk?

Tack på förhand!
Skriv svar