Jag har med framgång använt en Eliq energidisplay ett bra tag men eftersom jag tycker att det är lite omständligt att exportera dess data till datorn (ett antal manuella handgrepp inkl koppla i och ur sladdar och kopiering av csv-fil) så skaffade jag även en Eliq Online i en förhoppning att det skulle vara lättare att få ur de insamlade värdena ur den (eftersom den är nätansluten). Optimalt skulle jag vilja få över den insamlade 15-sekundersvärdena i realtid så att jag kan putta in dem i min egen databas för vidare behandling.
Dock visar det sig att det (vad jag funnit) inte går att få ut några värden alls för egen behandling ur Eliq online! Man kan bara se dem via en websida som kör Javascript eller via telefon-appar. När jag kontaktakt dem säger de att det kommer nog ett officiellt API någon gång, kanske... eller i alla fall möjlighet till manuell export från webgränssnittet, kanske...
Är det någon som ändå försökt att få ut några värden för eget bruk? Någonstans borde de ju finnas

Tankar jag haft inkluderar att sniffa nätverket från Eliq Online och försöka snappa upp vad som skickas (ej provat men är säkert krypterat) eller motsvarande från web-sidan för att se vad som tas emot men den kör https så det gick inte.
Jag har försökt hitta någon textbaserad webbrowser till Linux som stödjer Javascript (för att på det sättet suga ur värdena ur gränssnittet) och tittat på tex lynx, elinks och links2 men inte lyckats få dem att stödja Javascript tillräckligt bra för att fungera mot Eliq-websidan.
Tips? Eller är man rökt tills de kommer med något officiellt?

Mvh Tomas