Skämt åsido, jag har tilloch från funderat på det här under en längre tid nu, och nu börjar det väl bli dags att göra något av det.
Rent spontant så gillar jag HC2 eftersom jag tycker att det verkar vara en kompetent burk, som dessutom har ett riktigt snyggt gränssnitt.
Men jag har ju förstått att det är en del begränsningar i det, och i olika trådar på olika forum så tycker jag man får helt olika uppfattning om vad som (inte) har implementerats ännu.
Jag inser att jag kommer att behöva en hel del virtuella enheter om jag skall köra på HC2, men jag läser att det "ska komma" stöd för dessa i scener. Dessa trådar är som regel ett par år, så jag undrar om det är någon som har koll på om det ÄR möjligt att via HTTP (el dyl) kunna skicka/ta emot data från andra enheter. (praktexempel: jag kan ju med lätthet (och gör) exportera temperaturen, pumpstatus, värmarstatus och liknande till websidor. Kan jag plocka upp dessa i HC2?
Jag läser också att Vera3 kanske är en vettigare burk då den tillåter mer fri kodning, men trade off är ju att webinterfacet ser trist ut, och att mobilappar verkar saknas?
Jag har ju blivit förtjust i Fibaros Wall Plug, och undrar då OM jag skulle välha Vera3, kan jag fortfarande komma åt förbrukningen då?
Utgår alla fibaros dimmrar ifrån momentana brytare, eller kan man konfa så de stöder bistabila och köra den gamla "klick/dubbelklick" eller motsvarande (Lite som Nexas moduler alltså)