Nya stationer på temperatur.nu

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
larky
Moderator
Kontakt:

Re: Nya stationer på temperatur.nu

Inlägg av larky »

www.temperatur.nu/vendelso.html (ersätter gammal inaktiv station med samma namn)
www.temperatur.nu/innertavle.html
Fridhem
Wannabe

Inlägg av Fridhem »

Vilken fin juklapp att komma med på självaste julafton! :D TACK eldsjälar!

Fråga: Vi skickar in två temperaturer via två olika url/"hash:ar". I mailet om ny station på temperatur.nu fanns endast en länk med. Tas både emot och båda används men mail-mallen skickar bara en länk "default"?

/Anders
larky
Moderator
Kontakt:

Inlägg av larky »

Jag är rätt säker på att det var skillnad på de två temperaturerna i går när jag testade, nu visar dom förstås lika....
Och generellt så skulle jag bara vilja lägga till att det är bra om grejerna är inkopplade när formuläret på temperatur.nu/nystation fylls i så att vi kan testa att det fungerar.
Fridhem
Wannabe

Inlägg av Fridhem »

Då tolkar jag det som att båda används trots allt. Prytlarna var inkopplade men gav nog skräptecken till en början, från kl 11 igår bör det dock komma både rätt data varannan minut. Nätet utökas successivt med nya givare och är ibland nere en stund medans det nya implementeras, men det verkar ni hantera snyggt med att senast angivna värdet används ett tag istället för "N/A".
Användarvisningsbild
Enterprise
Wannabe

Inlägg av Enterprise »

Är det bara jag som har problem med länkarna till nya temperaturer? Tittar man på htmlkoden så stämmer den inte riktig. Kan det vara någon copy & paste som spökar?

Sent from my car using Tapatalk 7
larky
Moderator
Kontakt:

Inlägg av larky »

Jag har just öppnat alla länkar på den här sidan utan problem, ett exempel på en länk som inte funkar?
Användarvisningsbild
Enterprise
Wannabe

Inlägg av Enterprise »

Knackar jag ex.vis på Signalgatan så hamnar jag på länken till Trästa.

Sent from my car using Tapatalk 7
Användarvisningsbild
Enterprise
Wannabe

Inlägg av Enterprise »

Låst