Kommentarer om det nya forumet

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Kommentarer om det nya forumet

Inlägg av elf98 »

Vad fungerar bra, vad fungerar dåligt?

Kommentarer om den nya designen och de nya funktionerna skall postas här!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Niklas
Moderator
Kontakt:

Re: Kommentarer om det nya forumet

Inlägg av Niklas »

Jag tycker att boxen med vilken användare som skrivit vad och så vidare skall vara på vänster sida istället för höger. :)
Annars, fint!
Användarvisningsbild
Dowser
Kontakt:

Inlägg av Dowser »

Går visst inte att skapa de efterfrågade kommentarerna i gallupen gällande integrationen, så mitt svar blir här istället:
Jag skulle gärna se en integration igen av forumet och temperatur.nu.
Det gör det "naturligare" på något vis att glida mellan temperatur-sidorna, butiken och forumet.
Även om det givetvis tekniskt sett är minst lika enkelt med några flikar i webläsaren så blir inte känslan densamma.
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Ops!

Nu skall det nog gå att svara för nästa som försöker.

Jag håller helt med om att det blir enklare att glida mellan sidorna när forumet är integrerat... får se vad alla andra tycker!

Driver temperatur.nu

Bild
PerM
Kontakt:

Inlägg av PerM »

Niklas skrev:Jag tycker att boxen med vilken användare som skrivit vad och så vidare skall vara på vänster sida istället för höger. :)
Jag håller med. Integrering är inget måste för min del.
larky
Moderator
Kontakt:

Inlägg av larky »

Användarboxen känns naturligare på vänster sida.

Gillar att man kan ladda upp en bild utan att först hitta något annat ställe att lägga den på.

Ang. integration;
Menas det att "bannern" längst uppe på sidan blir lika som på övriga sajten, och allmänt lite färger och sånt?
Det känns inte så viktigt, enda länken jag saknar är "shop", då det är ofta jag tittar där angående nya produkter, vad som säljs och så vidare, men går det att lösa så gör det!
Sidhuvudet i oscommerce är ju ändå sitt eget, så det skulle inte störa om det i forumet inte var exakt lika som resten.
Färgerna kan man kanske ändra lite, nu är det nytt tema på huvudsida, shop och forum.
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Personligen gillar jag användarinfo till höger då det är texten som är viktigast och inte vem som har skrivit. Det viktigaste först helt enkelt! Jag kommer att köra som det är nu ett tag så får vi väl se vad folk tycker senare.

Med integration menar jag att det nuvarande blå sidhuvudet byts ut mot sidhuvudet på www.temperatur.nu. Bredden kommer i sådana fall att fixeras. Det som gör mig tveksam till att integrera är att fixera bredden.

Ang lägga upp bilder; fler och fler länkar in bilder från diverse ställen. För någon vecka sedan hade en sådan inlänkad bild på ursprungssidan bytts ut mot en obscen bild! Nakna män med flaggan på topp hör inte riktigt hemma på temperatur.nu. Att länka in filer lokalt löser detta problem helt!

Driver temperatur.nu

Bild
Niklas
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Niklas »

Det är nog en vanesak. Troligen från att nästan alla forum jag besöker har informationen på vänster sida.
När forumet precis hade bytt utseende så såg jag inte inläggen direkt eftersom att det kändes väldigt obekant med infon på höger sida men det kanske bara är jag som är petig. ;) Jag uppfattade det som rörigt.

Det bästa vore kanske att man skulle kunna välja själv. ;)
Användarvisningsbild
BjörnH
Tar hemautomation på allvar
Ort: Sandsjön, Svenljunga. (Flyttat från Göteborg, Guldheden)
Kontakt:

Inlägg av BjörnH »

Trevligt att sidans bredd INTE blivit låst. Jag tycker om att ställa läsaren efter MINA behov. Med fast huvud/radbred är risken att användarna blockerar bild och ställer egna data för sidvisning.

Har användarna till höger på mitt eget forum och alla verkar nöjda. Bara 50 användare men ändå ;-)
Min egen Väderservice hos Vishet.se
Mitt program för att styra Tellstick: Switch
Låst