USB-laddare 10-portar

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
Dowser
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

USB-laddare 10-portar

Inlägg av Dowser »

Hmm, jag håller på och kollar efter en lite smidigare lösning bredvid sängen, och är riktigt sugen på denna.
*Men*
Jag blir inte riktigt klok på hur fördelningen mellan 2,4 och 1A fungerar.
Totalt sett har jag 7 saker som vardagsmässigt behöver laddas, men enbart en av dem *kräver* 2,4A, saker som min Pebble kräver knappt något öht.

Frågan är dock, går den per automagi ner på 1A på samtliga portar om man börjar koppla in något i den övre raden, eller är det helt enkelt bara ett sätt att visualisera att den inte levererar mer än 1A på de övre portarna och 10A totalt?

Dvs, om jag kopplar in en iPad, en iPhone, en Narrarive clip-kamera, ett headset, en Pebble, ett batteripack till telefonen och en SensorDrone. De drar som mest ungefär 6A när allt är urladdat, men kommer iPaden få sina 2.4A i det läget?

Bonusfråga:
Är det en väggvårta eller en inbyggd transformator?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: USB-laddare 10-portar

Inlägg av elf98 »

Bättre sent än aldrig!

Det finns en switch på laddaren. Läge 1: 1A till alla portar. Läge 2: 2,4A till 5 av portarna och 0 till de andra 5.

Transformatorn/likriktaren är inbyggd, laddaren spänningsmatas via den medföljande apparakabeln.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar