Hej
Jag har köpt en Philio Tech - Relay Insert 2 * 1.5 kW with Power Meter och kör den tillsammans med Fibaro HC2.
När jag anslöt den dök den upp som den skulle. Det blev en Masterenhet och två Slavenheter.
Jag kan tända ock släcka enheter med den men enbart via Masterenheten (båda brytarna tänds/släcks tillsammans). Inget händer om jag försöker via Slavenheterna.
Det fungerar korrekt via strömbrytaren på väggen.
I Eventpanelen ser det rätt ut. På/av på både master & slav
Jag installerade också en sådan men har nog inte blivit helt klok på hur den ska fungera.
Har bara kopplat in belysning på en av ingångarna/utgångarna (S1 och No1).
Jag kan enbart styra belysningen med mastern samt med knappen.
Det händer ingenting när jag använder slavarna (i mitt fall 40.1 och 40.2)
Vi har över 1000 produkter i lager. Vi har inte möjlighet att testa alla (lite trist, hela källaren är full med kul prylar, men det går inte att leka/använda allt) . När det gäller parametersättning finns det en större skara användare på Fibaros forum.
Du kan självklart ångra köpet och få pengarna tillbaka.
Jag fick ett svar från Philio Tech att controllern måste sända en kod först för att styra vilken "knapp" som gäller för nästa kommando. Det låter som om detta inte fungerar med Fibaro HC2, då jag inte hittat någon metod för detta. Tråkigt när tillverkare inte följer "defacto standard" på marknaden. Ser inte riktigt vad vitsen med detta är.