Jag har en Everspring ST814 kopplad till en Vera Lite. Jag förstår mig inte på hur den rapporterar till Veran. Jag skulle vilja att den rapporterar temperatur och luftfuktighet varje timme. Därför har jag satt wake up- och polltiden till 3600 s, och stängt av autoreport i sensorn, men den rapporterar ändå bara när temp och luftfuktighet ändras. Jag har också försökt sätta autoreport i sensorn till 60 min, men den rapporterar ändå bara när något ändras oavsett tidpunkt.
Hur får jag sensorn att rapportera till Veran varje timme? Går det ens?
Ja, de har tagit, sensorn upplyser mig om att den har blivit konfigurerad. Men jag får intrycket av att ingenting ändras oavsett vilka värden jag väljer. Sätter jag till exempel parameter 8 till 5 så får jag ändå rapporter när luftfuktigheten ändras med 1.
Mnja ... jag tog bort och la till sensorn igen, då återgår ju allt till det normala. Men det går inte att få den att rapportera vid ett givet tidsintervall.
Ni som har ST814, hur ser det gränssnittet ut på HC2. Kan man ändra valda värden via styrenheten alt. iPad, iPhone app eller enbart på ST814?
Jag hade tänkt att styra mina oljefyllda radiatorer på landet som är kopplade till smarta wall plug som ST 814 skulle aktivera när temperaturen går ner under den förvalda. Går det? Är St814 tillräckligt pålitlig?