Firefox 3 Beta

Har kan du diskutera allt som inte passar i något av de andra forumen
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Firefox 3 Beta

Inlägg av elf98 »

Firefox 3 har ju fått väldigt bra kritik. Någon som har testat?

Kommentarer? (fungerar temperatur.nu ok?)

Jag har provat en kort stund, men två saker/fel gjorde att jag helt enkelt inte kunde använda den nya versionen:

1. "Open All in tabs"-funktionen skapar nya flikar i stället för att återanvända gamla, vilket blir sjukt rörigt. (Jag har en bokmärkeskatalog med ~20 standardsidor, perfekt att bara högerklicka och välja "Open All in tabs" så rensas nuvarande öppna flikar bort och jag får en fräsh uppsättning av standardflikarna i stället.) I FF3 måste jag stänga alla befintliga flikar först, annars blir det snabbt väldigt många flikar!

2. Css position:absolute; fungerar inte alls vid utskrift och det verkar inte finnas någon smidig lösning, helt omöjligt att skriva ut fakturor/kvitton.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
bruka
Tar hemautomation på allvar

Re: Firefox 3 Beta

Inlägg av bruka »

Jag fick in det automatiskt när jag uppgraderade till senaste Ubuntu, presenterar text och grafer lite snyggare tycker jag.
Ungefär som i Safari som jag provat i windows.
Niklas
Moderator
Kontakt:

Re: Firefox 3 Beta

Inlägg av Niklas »

Jag kör Ubuntu 8.04 och Firefox 3 beta 5 är installerat som standard. Funkar riktigt bra.
Har inget att anmärka på. Jag har dock installerat Microsofts fonter så att Arial och så vidare ser bra ut för de hemsidor som kör med de teckensnitten.
Temperatur.nu ser lika bra ut som vanligt. :)
Skriv svar