Jag har köpt 5 aeon multisensorer av dig och det är bara en som verkar fungera som den ska i hc2.
Två har fungerat bra men både har fått för sig att pir är en termometer och visar värdet 0 eller 255 respektive 0 eller 1 vilket i sin tur innebär meddelande om brandlarm till och från(har stängt av den funktionaliteten) och jag kan inte få den att återgå till pir funktionalitet. PÅ den ene har termometerfunktionen försvunnit och på den andra finns den fortfarande kvar som en slav funktionalitet.
EN lyckas jag inte konfigurera alls och den sista har låst sig och visar samma värden hela tiden och verkar inte vilja vakna. Tacksam för tips.
Vidare har det dykt upp två knappar som inte är kopplade till något i F HC 2 och jag kan inte ta bort dem. Vill gärna ha hjälp med det tack.
I övrigt har jag 2 brandvarnare, en siren, 5 dörrsensorer, 23 lampor via aon och fibaro wallswitches/dimmers och ca 10 wallplugs för tv, stereo och fönsterlampor som alla fungerar som de ska i systemet.
Problemet är att jag aldrig lyckats exkludera varken aeon labs multisensor eller dessa extra knappar eller dubbletter av exempelvis lampan"uppfart".
Visar skärmdump på knappar på extra knapp och dubblett, Vad jag än försöker ta bort så får jag felmeddelandet "fel vid borttagande av problemenhet" Har uppdaterat till HC2 3.91 beta men har samma problem. har provat att ta bort enheten direkt och via exkluderingsläget men utan framgång. Knappar och enheter som inte finns är förstås svåra att ta bort via HC2 exkluderingsläge("ta bort enheter" under "lägg till och ta bort enheter") och försöker där att trycka på x et i menyn men får inte dessa att försvinna. Någon bra guide på hur jag kan ta bort dessa eller något tips på det går att få hjälp via fibaros fjärrhjälp där fjärrhjälpsapplikation finns att ladda ner på Fibaros supportsida?