Någon som är innehavare av en WS2300? Det är den bättre väderstationen som man kan typ köpa på teknikmagasinet...
Har nu haft min i två år men är inte nöjd med temperaturmätningen då jag vet att den alltid visar lite fel. Då jag jämför värdena med en hederlig fönstertermometer i skuggan som jag vet stämmer överens med andra väderstationer i närheten märker jag att mina värden inte är så sanna ibland. Under en mulen dag är felet oftast inte mer än 1'c, ibland inget alls, men om det är en svängig dag med klart väder, lite mulet och kanske en regnskur då börjar den diffa extremt mycket, då den under en klar morgon kan visa 2-3'c för mycket vilket jag tycker är rätt dåligt, till dagstimmarna brukar den dock kalibrera sig rätt bra, men ändå inte riktigt bra, och skulle det komma en kraftig regnskur som minskar tempen med 5'c låt oss säga så märker man bara 2'c i temp. fall. Vad är felet? Jag kanske har satt den på en dålig plats? Jag har den på garagets vägg där den är skyddad från solljus, och då mina analoga termometrar finns på snarlika platser så borde ju inte det vara problemet. Kanske är så att man aldrig kan få helt exakta värden?