Har en Nexa LGDR-3500 brytare och en fjärr Nexa TMT-502 sen tidigare, införskaffade 2st 3-pack av Proove's Av/På brytare från Kjell&Co á 99kr.
Hade även en Temperatursensor Viking Nr:02035.
Laddade ner domoticz och satte upp allt, brytarna fungera direkt även om en 3-pack brytarna hade dålig räckvidd med fjärren som följde med.
Laddade ner domoticz och satte upp allt, brytarna fungera direkt även om en av 3-pack brytarna hade dålig räckvidd med fjärren som följde med. Upptäckte att RFX'n hade väldigt dålig räckvidd då jag började flytta ut brytarna i huset, de flesta gick inte att nå. Men jag fick inte in några temperaturer, tänkte att det kanske är något fel med Viking sensor, åkte till Kjell&Co och köpte en Temp & Fukt givare från Proove som ska vara kompatibel med Tellstick och ett till 3-pack med brytare, men inte heller den sensorn vill dyka upp. Provade att byta till domotiga istället för domoticz då jag läste någonstans att domoticz inte kan hantera Viking givarna och kompilera domotiga över natten, men inte heller det hjälpte.
Installerade då RFXmngr på min netbook och kopplade in RFX'n på den och upptäckte då att räckvidden mellan fjärrkontrollerna och RFX var bara några centimetrar.
Och temp givarna lyckades den inte hitta alls.
Mailade supporten och fick RMA på den och Erik skickade ut en ny RFX och fick den på några dagar. Helt otrolig service!!
Införskaffade en ny USB hub Deltaco IPOD-HUB4B, då jag läste att trafon till UH-410 kan lägga av och även "gå upp i rök".
Kopplade in den nya RFX'n i fredags kväll och det var milsvid skillnad på mottagningen mot den första, skickar tillbaka den dåliga imorgon.
Installerade in domoticz igen då den var enklare att hantera, då jag kör med RPi utan skärm i ett förråd och inte har någon annan Linux maskin hemma och köra med tunnlad X-display var väldigt segt från RPi.
Men problemet med temp givarna har jag fortfarande kvar, får inte in någon av dem i domoticz.
Däremot kan jag se att någon granne antagligen har likadan Nexa brytare med fjärr som jag, för den dök upp i min lista nu när jag har den nya RFX'n, den används tydligen till en motorvärmare då den bara används på morgonen under 2,5 timme. Antagligen skulle jag kunna busa med den personen utan att den skulle fatta vad som händer
samtidigt som jag blir lite fundersam hur säkert det egentligen är med detta, om en granne skulle skaffa en RFX så skulle han i princip kunna slå av och på mina brytare hur de vill. Jag har även fångat upp en LaCrosse WS3200 som någon granne har men den måste vara en bit bort då den bara sporadiskt dyker upp.
Får se om jag orkar kompilera om domotiga och prova med den igen.
Funderar även på att köpa några Oregon Scientific THGN132ES då de ska supportas av domoticz för att se om det går och få in temperatur och fuktnivån med dem.
Hittade en givare för att läsa av blinkande dioder typ elmätare, Youless såg intressant ut.