Hej jag har en vera light och har nu provat att lägga till qubino 1x1 och 1X2 relä utan framgång går att lägga till kommer upp att dem finnes
men går ej att sätta på dem från vera bara stänga av dem ? men på strömbrytaren går det att sätta på och stänga av och visas på vera
Hej.
Jag har exakt samma problem här. Köpte 4 st. Qubino 2x1.5 och alla beter sig likadant. Går att släcka via Veran, men inte tända.
Tryckknapp fungerar som det ska och rätt status visas i Veran.
Ekensweden: Vilka skrev du till och fick svar ifrån, företaget Qubino eller Mi Casa Verde? (Vet inte vem Absolutely Dennis är)
Då har Vera trasat sönder i den senaste versionen, trist.
DEt finns ett antal rätt stora buggar i senaste UI7, så allt talar för att de kommer att släppa en ny version mycket snart. (hoppas hoppas den kommande veckan!).
Jag har fått nytt brev från dem så här skriver dom
Hi Dennis,
We've done some research and in our tests, the latest version of Qubino modules worked without issues on UI7. However there seems to be an older version which is not fully compatible, and should be fixed in a future update.
In the meantime can you fill in a support ticket through our online form : http://support.getvera.com/customer/widget/emails/new ? We'll apply a fix so you'll be able to control your devices.
Man blir jäkligt less på det här.
Först köper jag 4 st. Fibaro-reläer. Hinner inte packa upp dom förrän de blir förbjudna i Sverige.
M.nu erbjuder snällt (och smidigt måste jag tillägga) återköp av dessa Fibaros.
Köper istället 4 st. Qubinos som visar sig inte fungera med min Vera Lite U17 (stod inget om detta i m.nu:s kompatibilitetslista).
Och i fredags beställde jag och en kollega varsin Vera Edge (tänkte att det var en snabbare och kraftfullare version av min Vera Lite)
Nu visar det sig (enligt nyblivna ägares kommentarer på MCS:s forum) att det är en ofärdig produkt med massor av brister.
Inte vill jag brottas med en sådan nu också när man redan har problem med ofärdiga produkter och mjukvaror.
Skicka tillbaka Edgen med en gång och köpa en Fibaro Home Center 2?
Fast vad det står i svaret från Micasa är att det bara är att kontakta dem så lägger de på en temporär fix i väntan på den permanenta? Eller?
Kompatiblitetslistan kommer aldrig att vara 100% korrekt, det släpps nya firmwares hela tiden och bland är det 2 steg fram och ett bakåt.
Just nu händer det massor på mjukvarusidan, UI7 till vera bör komma i en fixad version mycket snart, till HC2 kommer antagligen fw4 i skarp version när som helst med.
Vi hinner helt enkelt inte testa om alla produkter för varje liten delrelease av mjuvkarorna just nu.
Jag förstår er på m.nu. Inget ris till er. Ni gör ett riktigt bra jobb med härligt återkopplande, som i denna konversation.
Det ordnar sig säkert med våra Qubinos.
Är nybliven ägare av Vera Edge (firmware 1.7.850) i kombination med Qubino 2x0,92kW och har identiska problem. ekensweden, hoppas de hanterar din ticket och fixen löser det hela, vore skönt att se att det finns en fungerande väg framåt...
Jag har i ett försök att komma runt det hela (och även felsöka om det var Qubinon eller Edge som var problemet) provat att associera Fibaros Motion Sensor (v2.6) direkt mot Qubinon och lyckas då att kicka igång ljuset. Kruxet är att jag endast lyckas med detta på grund-enheten, dvs båda utgångarna tänds.
Jag är alltså inne under "Fibaro Motion Sensor" => Device Options => Associations => där i textboxen för "Multi-channel association" om jag lämnar blankt så styrs båda utgångarna fint både för PÅ/AV, men kan inte ange tex "1" för att bara styra den ena utgången. Någon annan som lyckats styra ner på EndPoint-nivå mot Qubinos 2x0,92kW brytare?