Data om 6 Channel Hub

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
MartinF
Tar hemautomation på allvar

Data om 6 Channel Hub

Inlägg av MartinF »

Nu har det blivit dax att ta tag i mina nätproblem: http://forum.m.nu/hemautomation-teknik/ ... tml#p25159
Har börjat syna den Hobby Boards 6 Channel Hub som jag vill minnas att jag köpt på m.nu.
Det verkar ha varit en udda produkt, den nämns knappt här på forumet och knappt ens på nätet i övrigt.
Jag behöver veta vad den klarar att matas med (U och I), samt polariteten i kontakten, men finner inget datasheet.

Edit: Det finns även 2 jumpers "Reg" & "Unreg" som nog har med spänningsmatningen att göra, hur ska de ställas?

Någon som vet eller kan länka?
Albin polar 35,Laddomat, 3x750l, Danfoss ECL 100 & Sfinxs solfångare. Loggar och styr vedpanna, elpatron, solfångare, motorvärme och mycket annat med 1-wire, zwave, och webswitch via Domoticz.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Data om 6 Channel Hub

Inlägg av elf98 »

Huben måste spänningsmatas med 12V DC via 2.1mm DC plug (positiv spänning på mittenpinnen.) Själva hubben drar inte myckst ström, så 1A kommer att räcka och bli över. Sen måste du så klart ta hänsyn till vad du kopplar in för eventuella övriga strömhungriga prylar på nätet.

Har för mig att reg/unreg bestämmer vad som ska skickas ut på 1wirekontakten. Du får mäta!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
MartinF
Tar hemautomation på allvar

Re: Data om 6 Channel Hub

Inlägg av MartinF »

Tack!
Albin polar 35,Laddomat, 3x750l, Danfoss ECL 100 & Sfinxs solfångare. Loggar och styr vedpanna, elpatron, solfångare, motorvärme och mycket annat med 1-wire, zwave, och webswitch via Domoticz.
Skriv svar