Jag har testat larmfunktionen i min HC2 på lite olika sätt. Push till iPhone-appen funkar vad jag förstår. Men hur får jag den att skicka mail!? När jag läser anvisningarna så får jag för mig att funktionen borde finnas där. Vad är det jag inte fattar??
På samma sett som du väljer push notifieringar, kan du välja att få email istället eller både och. Innan det fungerar måste du ange email under panel - behörighetspanel - användare. Eller tänkte du på något annat?
Jag kollade hos mig och får både push och email vid te.x. statusändring. Antar att du skapade meddelande som ska skickas iväg (panel - meddelandepanel). Använder du svenska tecken? det ska man tydligen undvika. Glöm ej att spara ändringar i panelen på höger sidan - det händer mig då och då. Ibland hjälper det att starta om HC2
Tack, du avslöjade mitt misstag. Hittade e-postnotifieringar i spam-katalogen.
Provat att deletat iPhonen, och har installerat om appen. Tror att inställningarna är rätt, tillåter notiser, men inga push-notifieringar. Nåt mer tips!?
Problem med push kan uppstår efter senaste iOS uppdateringen. Kolla bilden nedan och known issues. Dock fungerar hos mig. Jag hade stora problem i början.
En annan sak är gps tracking får inte till det. Mailade till supporten hade lång konversation med olika förslag men tyvärr fortfarande inte fungerar. Kanske blir det efter 6 januari då ska det presenteras version 4.0