Hej,
Har nyligen kommit igång med z-wave och installerade för en liten tid sedan min första instatsbrytare. Jag har en bra elektriker men han har tyvärr aldrig jobbat med Z-wave eller liknande grejor så vi hade lite svårt att få till det (tiden var begränsad). Resultatet är nu att brytaren är inkopplad i dosan men inte knapparna på strömbrytaren som pucken installerats bakom. Min elektriker hade nog väntat sig att knapparna skulle vara på fasen och inte nollan och det var dessutom rätt trångt bakom knappsatsen...
Jag vet att det finns gott om kunnigt folk här och jag vill därför be om lite tips och guidning för att vara bättre förbered vid nästa försök. Finns det något speciellt att tänka på vid inkopplingen av knapparna? Vilken är lämpligaste färg på trådarna? Kan man använda något annat än FK 1,5 mm2 just mellan knapparna och insatsbrytaren ifall det är knöligt att få plats med allt?
Jag är noga med att allt ska installeras enligt konstens alla regler. Tyvärr står inte dessa detaljer i manualen...
Tack på förhand.