M-SPOT 100 "klickar" på vartannat-vart tredje kommando

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
zyber
Tar hemautomation på allvar

M-SPOT 100 "klickar" på vartannat-vart tredje kommando

Inlägg av zyber »

Hej,

Har en M-SPOT 100 som jag köpte för ~9 månader sedan. Tiden har varit lite knapp, men har äntligen kommit igång med att programmera min automatiseringsmjukvara igen, men insett att nämnda M-SPOT "klickar" väldigt ofta. Främst är det start-från-släckt som den inte hänger med, utan man får oftast skicka signalen minst 2 gånger innan den reagerar. Även när den dimmar mellan lägen så klickar den - om inte lika mycket, kanske vart 5-6 gång.

Detta upplever jag som väldigt ofta; särskilt i relation till allt annat bös jag har av betydligt mer tveksam kvalisort som aldrig har klickat under deras betydligt längre liv och som faktiskt har legat schemalagt i flera år...

Jag har inte testat någon Nexa-fjärr, ty det äger jag ingen, utan har alltid kört från en Tellstick Duo (både produktionsduo och betaduo) - naturligtvis är de uppdaterade till tänderna.

Jag har flyttat position på mottagaren utan att jag upplever någon skillnad i funktion.

Vad göra?

Tack,
Zyber
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: M-SPOT 100 "klickar" på vartannat-vart tredje kommando

Inlägg av elf98 »

Hör med Telldus support om de har något tips.

Testa även att lära upp med nya koder.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar