FGS 222 Olika rum.

Diskussioner runt Mottagare och Dimrar.
Exempel på mottagare: https://www.m.nu/z-wave/rela-z-wave
Exempel på dimrar: https://www.m.nu/z-wave/dimmer
NesSe
Wannabe

FGS 222 Olika rum.

Inlägg av NesSe »

Hej!

Jag har installerat flera Fibaros FGS 222 brytare hemma, men två av dem styr lampor i olika rum. En styr Köksbord och Hall Lampa. Finns det något sätt att lägga dessa i olika rum? Vad jag fattat det som så hänger de ihop och hamnar bara i Huvudenhetens rum. Någon som lyckats lösa detta på något sätt? Jag använder Vera Edge UI 1.7.1248.

Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Kontakt:

Re: FGS 222 Olika rum.

Inlägg av supportM »

Dyker de inte upp som separata enheter? Eller man kanske väljer rum när man lägger till enheten, då är det ju svårt (har inte använt Vera så mycket). Ingen som knåpat ihop en plugin eller så?

//Jonas, m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
NesSe
Wannabe

Inlägg av NesSe »

supportM skrev:Dyker de inte upp som separata enheter? Eller man kanske väljer rum när man lägger till enheten, då är det ju svårt (har inte använt Vera så mycket). Ingen som knåpat ihop en plugin eller så?

//Jonas, m.nu
De visas som separata enheter men om jag lägger över ena brytaren i annat rum så kommer den tillbaka efter några minuter. Har inte hittat något plugin än, någon föreslog att göra en virtuell enhet och lägga i rätt rum. Sen länka den till rätt enhet och gömma vanliga.

Hoffan
Hemautomation - det är mer än en hobby

Inlägg av Hoffan »

Hade samma fundering för ett tag sedan..

Å fick då svar av Vera Supporten att det inte gick å ha dessa i olika rum då det enligt dom
va samma enhet, vilket e lite surt
NesSe
Wannabe

Inlägg av NesSe »

Hoffan skrev:Hade samma fundering för ett tag sedan..

Å fick då svar av Vera Supporten att det inte gick å ha dessa i olika rum då det enligt dom
va samma enhet, vilket e lite surt
Ajdå, de var synd. De borde ju gå att få det fungera på något sätt typ virtuell väg men annars får jag väl börja flytta om puckarna vilket inte är optimalt.

Skriv svar