UPS Pico och Z-wave controller tillsammans

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
grelle
Gillar hemautomation

UPS Pico och Z-wave controller tillsammans

Inlägg av grelle »

Har precis monterat min UPS Pico på en RPi B, ovanpå en 1-wiremodul från m.nu och längst upp min RaZberry. UPS Picon lyser och verkar leva :D men det jag dock upplever är att RaZberryn verkar gå dåligt, min Domoticz installation kraschar så fort jag startar den...

Några förslag eller råd för felsökning ?
larky
Moderator
Kontakt:

Re: UPS Pico och Z-wave controller tillsammans

Inlägg av larky »

Kolla att alla delar får tillräckligt med ström, en USB-hubb med egen strömförsörjning kanske?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Låter helt klart som problem med strömförsörjningen. Picon kräver en 2A-laddare. Vad använder du?
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Erik-NA
Tar hemautomation på allvar
Kontakt:

Inlägg av Erik-NA »

Vad är status? Fungerar en pico och Razberry tillsammans?

Att ha ett nätagg med tryck är att rekomendera. Min Razberry fungerade dåligt så jag bytte till ett kraftigare och då försvann problemen med stabiliteten.
Home Assistant och z-wave
Christer
Wannabe

Inlägg av Christer »

Om någon fortfarande undrar så kan jag bekräfta att dessa funkar fint tillsammans bara man har nog bra strömförsörjning.
Dupont

Inlägg av Dupont »

Hej,
Har en rasberry 2 med Razberry inpluggad på GPIO interfacet och använder Domoticz som controller. När jag nu lägger på en UPS pico v1.1 kan jag inte få min Razberry att kommunicera. Har en bra 5V in med 3A, UPS pico' n fungerar som den ska. Har plockat bort byglarna för seriell kommunikation på picon mm, men får inte till det.
Skulle vilja veta lite mer ingående hur ni fått prylarna att synka, med byglar och så.
Skriv svar