Köpte 3st av dessa och 2st fungerar vad jag vet som de skall. En av dem har sen jag packade upp den och stoppat i batteriet pipit var 50e sekund.
I manualen står det Trouble Alarm men ingen hänvisning till vad det är eller hur man åtgärdar. Mailade Fibaro support för några dagar sedan men där har man inte hör ett smack.
Försökt återställa den men utan resultat.
Kör du den mot en Fibarokontroller?
Om inte så är avståndsmätningen sisodär och den piper för att gnälla om att den är en bit från kontrollern.
Din piper dock lite för ofta. 10 minuter är standardintervallet men du kan ju testa. Sätt parameter 80 till 0. Spara till enheten och väck den med snabbt trippelklick på varnaren så vaknar den och tar emot ny config.
Har du nollställt den? Håll in knappen tills den ger ifrån sig ett kort pip, släpp knappen, vänta tills färgen växlar till gul och tryck då ett tryck på knappen. Då är den nollställd. Kan vara bra att exkludera den ur nätverket först.
Hej
Jag fick hem min fgsd-002 i fredags och den beter sig på precis samma sätt. Piper till var 50:e sekund vilket enligt manualen är "trouble alarm" och att något då är fel och att den bör bytas ut. Trodde först det berodde på att jag kör Razberry+domoticz, men enligt andra forum ska denna kombo fungera. Har inga problem att inkludera den, den dyker upp i domoticz. Exkluderade fgsd-002 ur nätverket och nollställde den, tog ur batteriet och satte i det igen. Provade att göra självtestet, ingen larm ljöd vilket det ska om allt är ok. Den började bara pipa till var 50:e sek.
DOA?