RGB-strip med gemensam GND på Fibaro RGBW controller

Diskussioner runt Mottagare och Dimrar.
Exempel på mottagare: https://www.m.nu/z-wave/rela-z-wave
Exempel på dimrar: https://www.m.nu/z-wave/dimmer
mickeborgholm
Tar hemautomation på allvar
Kontakt:

RGB-strip med gemensam GND på Fibaro RGBW controller

Inlägg av mickeborgholm »

Köpte från m.nu precis en RGBW controller, som jag ska använda med mina rgb-strips jag hade sedan tidigare. Nu råkar det givetvis vara så att dessa strips har gemensam GND (katod) vilket inte verkar funka med denna controller. Är det någon som har ett tips om en work-a-round så skulle jag bli mycket tacksam! Dokumentationen på fibaros grejjor är lite väl i underkant, så det kanske funkar i allafall? En del controllers verkar ju vara universal...
Mikael S
Borgholm
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Fibaro RGBW controller

Inlägg av elf98 »

Det går tyvärr inte att växla +/- på vare sig Controller eller ledslingor. Så om dina slingor har gemensam jord går de inte att styra med Fibaros Controller.

Är du helt säker på att de har gemensam jord? Jag har än så länge aldrig stött på någon sådan slinga.

Fig. 9 I manualen visar hur ledslingor kopplas till RGBW-controllern.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
JKB
Wannabe

Re: Fibaro RGBW controller

Inlägg av JKB »

Här har du instruktioner på hur man kan göra, jag skulle dock rekommendera att köpa en ny ledlist!
Automatiserad sedan 2010
mickeborgholm
Tar hemautomation på allvar
Kontakt:

Re: RGB-strip med gemensam GND på Fibaro RGBW controller

Inlägg av mickeborgholm »

Det är totalt 20m slinga det gäller, så jag är inte jättsugen på att köpa nya. Vet att jag sett någon omvandlarmodul någonstans, men kan inte hitta den. Tänkte också om det var någon annan som råkat ut för samma sak, och hade något tips att dela med sig av. Sen borde det väl vara trådskaparen som avgör om tråden är löst eller inte....
Mikael S
Borgholm
Skriv svar