Paddle till ZME_WALLC-2 i Gira Esprit design och alu-färg

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
ovenystas
Wannabe

Paddle till ZME_WALLC-2 i Gira Esprit design och alu-färg

Inlägg av ovenystas »

Hej,

Jag har länge letat efter en Z-wave strömbrytare som skulle passa i mitt vardagsrum. Jag har idag 2st strömbrytare av modell Gira Esprit med vit glasram med paddle i aluminiumfärg där ramen är av 2-fackstyp. Av samma typ som på bilden här men i 2-facksvariant.
Gira Esprit vit glas alu
Gira Esprit vit glas alu
gira_esprit_white-glass.jpg (81.97 KiB) Visad 2725 gånger
Jag blev glad när jag hittade Z-Wave.Me Wall Controller ZME_WALLC-2 hos er som verkar passa perfekt då det står att den är kompatibel med bl.a. Gira Esprit.

Det jag dock inte får kläm på är hur jag kan få tag i paddle i Gira Esprit stil i aluminium färg. Jag behöver ha det för att det ska passa designmässigt ihop med övriga brytare i rummet. Ram har jag ju redan så det behöver jag egentligen inte. Den ram och paddle ZME_SW7 som ni säljer verkar vara i vit plast (lite svårt att se på bilden) och är ju alltså inte det jag söker.

Kan ni kanske hjälpa mig få tag i matchande paddle i alu-färg passande Gira Esprit serien? I så fall blir det ett köp av 2st ZME_WALLC-2 med paddle.

/Ove
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Paddle till ZME_WALLC-2 i Gira Esprit design och alu-fär

Inlägg av elf98 »

Tyvärr finns paddlarna endast i vitt.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
ovenystas
Wannabe

Inlägg av ovenystas »

Det var ju tråkigt.

Har paddlarna ett speciellt utförande för just wall controller eller kan det tänkas att någon paddle i Giras ordinarie sortiment skulle kunna passa?
elftest
Wannabe

Inlägg av elftest »

Andra paddlar kommer inte att passa då fästena till dem är specifka.
Skriv svar