Scen för FGD211 när man aktiverar "tripple click" - LUA-kod

Diskussioner runt hur den tänkta funktionaliteten nås
rasmuspersson1000

Scen för FGD211 när man aktiverar "tripple click" - LUA-kod

Inlägg av rasmuspersson1000 »

Jag vill aktivera "tripple-click" så att denna aktiverar en scene, som i sin tur stänger av mina lampor. Jag har aktiverat parameter 41 (från 0 till 1). Första frågan lyder: Ska jag göra något mer? Jag har läst att vissa var tvungna att lägga till enheten igen, för att få fram funktionen för tripple-click? När jag försöker lägga till den igen (utan att ta bort den, bara klickar på brytaren 3x), så hittar min Fibaro Home Center 2 dimmern-FGD211, lägger till den men stannar av efter att den installeras (installationsfönstret försvinner ej) för att meddela att enheten väntar på att väckas?

Nästa steg är att jag då vill addera min scen till dimmern-FGD211. Jag vill helst ha det i ren LUA kod, lättare att hantera senare men får inte rätt med det. Min dimmer-FGD211 har ID 13 (klickar på enhter --> klickar på den lilla skiftnyckeln till höger), och denna ska stänga av ID 8 samt ID 10. Jag använder mig av value 25, för dimmern-FGD211, men eftersom jag är osäker på hur jag kopplat in det en gång i tiden så har jag även testat med 15. Inget av dem aktiverar scenen så känns på något sätt som att den ej är "installerad" om än jag ändrat parameter 41.

Mitt system består av:
Fibaro Home Center 2
FGD211

Kod: Markera allt

--[[
%% properties
13 value
%% globals
--]]

local startSource = fibaro:getSourceTrigger();
if (
 ( tonumber(fibaro:getValue(13, "value")) == 25 )
or
startSource["type"] == "other"
)
then
fibaro:call(8, "turnOff");
fibaro:call(10, "turnOff");
end