Jag skulle vilja använda Nexa WMR-1000 som en trappkopplingsfunktion. På övervåningen tänkte jag sätta Nexa WMR-1000 och koppla den mot en vanlig befintlig strömbrytare. Sen skulle jag även vilja använda väggsändare Nexa WT-1 på nedervåningen att styra samma Nexa WMR-1000. Är detta möjligt?
Går det alltså att få Nexa WMR-1000 att växla läge oavsett vilken knapp man trycker på? Det verkar finnas en inlärningsfunktion på den, frågan är då om man kan få den funktionen samtidigt att den växlar av/på antingen om man trycker på den inlärda väggsändaren - eller på strömbrytaren som är direktansluten. Eller kan man bara ha det ena eller det andra?
Du kan lära in upp till 6 sändare på en mottagare av nexa om jag inte minns fel.
Du kan inte koppla en vanlig strömbrytare mot den, då behöver du en sändare (WBT-912) till den brytaren men det fungerar värdelöst så vore jag du så köpte jag 2 st WT-1 och satte en nere och den andra får ersätta befintliga brytaren.
Okej en strömbrytare går ju att koppla, men då antar jag du menar att en strömbrytare kan inte användas som en sändare tillsammans med andra sändare (i detta fall 1st WT-1). Det var ju lite synd då det blir en dyrare lösning med 3st enheter istället för två. Då behöver jag inte köpa just WMR-1000 utan kan lika gärna köpa LCMR-1000 fast priset är dock samma.
Kan man förresten ta bort ramen på en WT-1, och på så vis sätta den i en befintlig Eljo trend dubbelram istället?
Jag såg fel på den där brytaren, det ska fungera så som du beskriver att man kan styra den både trådlöst och med en vanlig brytare kopplad till den, fungerar den som WBT-912 så kommer du inte bli nöjd men jag har inte använt WMR-1000 själv så kan inte säga exakt hur den kommer bete sig.