Problem med Events i Popp Hub

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
moremoe

Inlägg av moremoe »

Hej alla, hoppas jag är på rätt ställe. Köpte en Popp Hub hos m.nu under julen och har uppdaterat den till senaste firmware. Det jag har problem med är att jag inte ser några Events i Timeline:
popp2.GIF
När jag går över till mina appar och sensorer så står det att de senast uppdaterades för "119 days" eller så står det "119 undefined":
popp1.GIF
Vattensensorn reagerar som den ska, iconen går från off till on men de står inget annat än "119 days" eller "119 undefined" och inget event skapas.

La till Aeon Multisensor 6 också, samma sak med den.

Tacksam för hjälp! :)
Användarvisningsbild
ekensweden
Tar hemautomation på allvar
Kontakt:

Inlägg av ekensweden »

.

Sent from my iPhone using Tapatalk
moremoe

Re: Problem med Events i Popp Hub

Inlägg av moremoe »

Tänkte bara svara på min egen tråd ;)

Visade sig vara raspberry som sitter i popp hub som inte hållde koll på tiden. Loggade in ssh och ändra datum och tid. Nu funkar loggen med events. Brottas just nu med att få de att stämma med tidszoner och Ntp servrar.

Bra produkt. Men ett minus att popp inte kollade detta innan de skickade ut hubben.

Hade jag velat bygga en egen Razberry hade jag förstått att de var en del pill dock inte förbered på det när man köper en "färdig" produkt.
Skriv svar