Frågor:
1 På BV har vi en öppen planlösning så vi har bara behov av en termostat men det är fyra slingor. Går det att driva 4 st ställdon från en Reviver?
2 Går det att köpa separata recivers och använda andra termostater? Eller måste jag köra med vanlig brytare?
Varför ska du byta ställdonen?
Jag har thermotech som jag styr med fibaro 2x1,5 relän på övervåningen och fibaro RGBW modul på mellanvåningen.
Som givare använder jag fibaro universal sensor med temp inkopplat.
Med en sådan lösning kan du behålla befintlig dragning för strömförsörjning.
Nackdelen är väl att man inte kan styra från väggen.
Förstår inte hur det skulle fungera med 2x1,5 relä, styrdonen är ju 12v som i sin tur är kopplat till uponors styrcentral?
Fibarorelät är väl för 220v?
Skulle det inte kunna fungera med
Bv: RGBW mot befintliga ställdon
Övervåning 4 st rgbw mot befintliga ställdon
Styrda av termostater i trådstarten.
Vad är skillnaden mellan Fibaro RGBW och Reciver SEC_SSR303 som man kan få med termostaten i trådstarten?
Anledningen till att jag har den här lösningar beror på att jag hade prylarna liggande.
230 hämtade jag från styrcentralen. Sen så styr dem på 12v.
RGBW kräver inte 230 och det går att styra 4slingor separat med den. Jag kommer i mån av tid byta till den lösningen på båda planen.
Så om inte uponor avviker räcker det med en för övervåningen. Kan bero lite på controler.
För mig var det primärt kostnads aspekten. Jag styr 2våningar, 12 slingor och 8 temp mätare för runt 2500:-.
Då hade jag iofs redan Styrcentralen och regulatorer sedan tidigare.
Tycker att det har varit en mycket stabil lösning hitintills.
Dessutom är det en bonus att jag slipper batterier.