Hejsan,
har köpt mig en HCL som jag tänkte använda mig av i mitt fritidshus för att kunna styra och hålla koll på diverse utrustning hemifrån. Det började rätt negativt då jag till skillnad från vad jag läst mig till innan tycker att gränssnittet till produkten är otroligt förvirrande och att få parametrar satta så som jag vill ha dom utan att behöva göra om det flera gånger...
Hur som helst. Efter att ha fått konfigurerat upp dom enheter jag hade på platsen så lämnade jag stugan och fortsatte att kika runt via appen och webbgränssnitten hemifrån.
Dagen efter saknas all kommunikation med enheten. Internetuppkopplingen på platsen är ok då jag kan koppla upp till mina kameror och annan utrustning på annat sätt än via HCL:en.
Bestämmer mig en vecka senare för att åka till platsen för att kolla. Bryter strömmen till enheten och kommer in i den på plats. Gör lite justeringar och ändringar, åker hem och kopplar upp mig därifrån. Fungerar fint hela kvällen. Nästa morgon är all kommunikation borta igen.
Denna gången försökte jag vara förutseende så jag lämnade en liten dator kvar som jag kan fjärrstyra hemifrån och jag satte även en brytare på HCL:en via min Tellstick NET som finns på platsen så jag skulle kunna stänga av den hemifrån.
Loggade in på datorn på plats, startar Fibaro finder som hittar enheten, men det går inte att komma åt den!!
OK, stänger av skiten via Tellsticken och sätter på den igen efter en stund. SAMMA PROBLEM! Om och om igen..
Är det någon annan som haft problem med detta och kommit på varför? Att kontakta supporten på Fibaro verkar ju helt meningslöst.
/Tommie