Trist!swefred skrev:Modulen på företagets engelska hemsida som du länkat till passar inte. jag mailade och fick till svar "unfortunately the Z Wave module can only be used in the Yale UK lock and would not be compatible with the lock you have"
Vet inte vad som skiljer och känns lite omständligt att beställa och testa, men visst vore det väldigt smidigt.
Jag har Yale Doorman V2
n0ir skrev:Trist!swefred skrev:Modulen på företagets engelska hemsida som du länkat till passar inte. jag mailade och fick till svar "unfortunately the Z Wave module can only be used in the Yale UK lock and would not be compatible with the lock you have"
Vet inte vad som skiljer och känns lite omständligt att beställa och testa, men visst vore det väldigt smidigt.
Jag har Yale Doorman V2Yale Doorman hade varit perfekt (förutom att man inte kan ha 4-siffriga koder) om det bara hade gått att inkorporera med ett Z-Wave system.
Christ. Det var ett obegripligt mumbojumbo...
Vad hadde du för problem med Danalocken? Nyfiken, eftersom jag vart ytterst besviken på mitt danalock V3 och tillverkaren misstror mina klagomål.Alfredsson skrev:Yale Doorman V2jolerius skrev:Vilket Yale lås kör du?
Wet inte vad du kör för controller, men jag kör Indigo och har Yale låset, funkar hur bra som helst, låset ansluter till indigo via nätverket
//Jens
Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
hade tidigare Danalock, men var inte nöjd med det...
Yale, funkar bra för alla i familjen, man kan köra med enbart kod eller kod bricka eller med mobilen, och det låser sig själv så fort man stängt dörren, om man vill det, funkade med Danalock oxå men höll man dörren öppen lite längre än inprogrammerad tid så låste dendet kan inte hända med Yale för den vet när du stängt dörren...
//Jens