Vet ej om det finns möjlighet att göra så här i ECL Comfort 100. Jag har en Comfort 110 som jag kan ställa i två lägen - sänkt och normal temp - med ett Fibaro-relä; se ritning.
När relät sluter kretsen mellan plintarna 11 och 12 ställs systemet i läge ”SÄNKNING” (med inställning 7141 i ECL Comfort 110 i läge ”SÄNKNING”). Temperaturen ställs då till 16 grader. När reläet slås ifrån återgår växlaren till ”KOMFORT” och förinställd komforttemperatur (20 grader i mitt fall).
Innan jag satte igång hade jag kontakt med Danfoss i Linköping, som var mycket hjälpsamma och det var faktiskt de som föreslog lösningen nedan. Det skulle vara möjligt att trådlöst styra deras system men då krävdes ytterligare en enhet som kostade ohemult mycket pengar. Hur läget är med ECL Comfort 100 vet jag dock inte.
Fick svar nästan direkt. Dock inte det svar jag ville ha dock
Du kan köra Z-Wave till Living Connect termostaterna och styra varje rum men det finns tyvärr inget ”öppet” till reglercentralen. Danfoss ECL110 Kan syncas samman med Living Connect men då är det via en produkt som kallar Danfoss Link Gateway och den är inte öppen utan sluten mot Danfoss Link Centralenhet.
Precis så var det ja. För min del räcker det med att kunna stänga av värmen under frånvaro från hemmet och sedan ställa tillbaka växlaren till komfortläge två-tre dagar innan jag är åter. Men du vill styra även temperaturen i huset?