Den låter när jag trycker på knappen i sex sekunder men inget händer när jag bryter strömmen som det står i instruktionerna.elf98 skrev:Har du fått det att fungera?
Vad händer om du kopplar batterieliminatorn direkt till motorn, får du liv i den då?
Samma som tidigare.varazir skrev:Hur gick det?
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Japp, har testat det med. skrev det Tidigare efter att Elf98 rekommenderade att testa det.varazir skrev:Mem när du kalibrera den så använder du Domoticz? Testat att göra det manuellt med att koppla motorn direkt till strömkällan?
Spänningssätt gardinen och se till att den går uppåt (Går den nedåt byter du plats på kablarna till motorn). Tryck med ett gem/en tunn mejsel i det lilla hålet på motorn. Efter 6 sekunder piper motorn och du slutar då att trycka.zetat skrev:Japp, har testat det med. skrev det Tidigare efter att Elf98 rekommenderade att testa det.varazir skrev:Mem när du kalibrera den så använder du Domoticz? Testat att göra det manuellt med att koppla motorn direkt till strömkällan?
Men det som händer när den är inkopplad direkt är att den låter när jag har hålt in den i sex sekunder men sedan händer ingenting mer.
"Spänningssätt gardinen och se till att den går uppåt " hur gör jag detta? Hur kan jag se åt vilken håll den går åt eller testa det?varazir skrev:Spänningssätt gardinen och se till att den går uppåt (Går den nedåt byter du plats på kablarna till motorn). Tryck med ett gem/en tunn mejsel i det lilla hålet på motorn. Efter 6 sekunder piper motorn och du slutar då att trycka.zetat skrev:Japp, har testat det med. skrev det Tidigare efter att Elf98 rekommenderade att testa det.varazir skrev:Mem när du kalibrera den så använder du Domoticz? Testat att göra det manuellt med att koppla motorn direkt till strömkällan?
Men det som händer när den är inkopplad direkt är att den låter när jag har hålt in den i sex sekunder men sedan händer ingenting mer.
------
Fungerar det? Får gardinen upp?
Piper när du trycker på knappen?
##################
Bryt strömmen till motorn och anslut den igen. När gardinen är upprullad så långt du vill ha den i upprullat läge bryter du strömmen och ansluter den igen.
-----
Bryter strömmen och kopplar till den så händer inget? Den går inte uppåt?
hm, verkar nästan som det :/varazir skrev:Trasig motor?