Nu känner jag inte till alls något direkt om denna 0-10V dimmer, eller Qubinos reläer. Men, jag har en dimmer och den fungerar finfint med HC2. Temperatur-tillägget fungerar också fint. Tror jag har sett att relän också ska fungera.
Men, det man klagar på i forumen är att Fibaro konsekvent verkar bojkotta (tror man, är bara spekulationer) Qubinos enheter vad gäller att bifoga "templates" för dem. Alltså, man kan styra dem ok, sätta associationer och få värden ut av dem, men när det gäller att ställa in speciella detaljer för enheten så får man inte fina dra och klick-inställningar. Man måste sätta parametrarna själv (alltså, man måste läsa MANUALEN!

) och sätta dem genom det gränssnitt som finns för detta. Inte lika enkelt, men absolut inte jättesvårt. Dock är det så klart enklare med templates, så det är det folk klagar på (tycker jag det verkar som). För övrigt samma sak som man i Zibabox:ens forum klagar över, fast där är problemet större. Där gäller det väldigt, väldigt många enheter...
Så helt anpassad är väl rätt på ett sätt, men egentligen har det mycket med utseendet i GUI att göra.
Fredrik
"Life is like a trumpet - if you don't put anything into it, you don't get anything out of it."
- William Christopher Handy
Rekommenderad läsning för Z-wave-entusiaster
https://bit.ly/2GS72Ez