Vera plus & Zipato rfid keypad

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Corpze
Wannabe

Vera plus & Zipato rfid keypad

Inlägg av Corpze »

Hej, har googlat, exkluderat, inkluderat, konfat och resetat flertalet gånger men måste nu be the internetz om hjälp (misstänker felaktig keypad)

Jag lyckas lägga till keypaden i UI7 utan problem via generic Z-wave.
Jag lyckas även lägga till ny pinkod och den listan under my devieces som en keypad - här slutar dock den bra delen.
Nästa del är dock kort... Det är inte ett liv i paden - när jag skall lägga till min rfid-tag så händer inget alls. Inte ett blink i dioden och summern har jag inte hört en enda gång, inte under parningsprocessen heller.
Jag har provat att lossa paden från väggfästet och provat att väcka upp enheten med tamper-knappen, inte ett liv.
Jag har satt min controller i "away" och "night" mode för att prova att larma av med den registrerade koden (som listan under pin-codes) - inte ett liv.
Efter parningsprocessen som lyckas skitsnabbt och fint så verkar den helt död.
Batteistatus verkar funka ok, och den listas inte som strulande i Veran heller.
Whats up?

Behöver lite hjälp /Daniel
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Vera plus & Zipato rfid keypad

Inlägg av elf98 »

Kontakta Zipatos support på hello@zipato.com så hjälper de dig!

/Erik, m.nu
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Corpze
Wannabe

Re: Vera plus & Zipato rfid keypad

Inlägg av Corpze »

Ville bara säga tusen tack till er på m.nu, skitsnabb leverans av en ny keypad som fungerade klockrent!
/Daniel
Skriv svar