Flush 2 Relay - Gen5 - Qubino

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
johng
Wannabe

Flush 2 Relay - Gen5 - Qubino

Inlägg av johng »

Hej,

Jag har en en Flush 2 Relay - Gen5 - Qubino (ZMNHBD1) Köpt frpn m.nu tillsammans med en Razberry som controller där jag kör Z-Way. Jag har även ett gäng qubino Flush 1 Relay. Mina 4 st Flush 1 Relay funkar hur bra som helst, men min 2 relay lyckas aldring intrevjun bli färdig på, det är alltid samma parametrar som den inte kan ta reda på. Skulle det kunna vara så att min ZMNHBD1 är defekt?

Översänder screenshoots från controllern.

Mvh
John
Screenshot 2016-09-01 20.54.42.png
Screenshot 2016-09-01 20.54.11.png
dargosch
Tar hemautomation på allvar

Re: Flush 2 Relay - Gen5 - Qubino

Inlägg av dargosch »

johng skrev:Hej,

Jag har en en Flush 2 Relay - Gen5 - Qubino (ZMNHBD1) Köpt frpn m.nu tillsammans med en Razberry som controller där jag kör Z-Way. Jag har även ett gäng qubino Flush 1 Relay. Mina 4 st Flush 1 Relay funkar hur bra som helst, men min 2 relay lyckas aldring intrevjun bli färdig på, det är alltid samma parametrar som den inte kan ta reda på. Skulle det kunna vara så att min ZMNHBD1 är defekt?

Översänder screenshoots från controllern.

Mvh
John
Screenshot 2016-09-01 20.54.42.png
Screenshot 2016-09-01 20.54.11.png
Hej,

Hur långt ifrån kontrollern är Qubino-enheten? Finns det något som skulle kunna störa signalen däremellan?
Jag körde Z-way ett litet tag, och där jag hade problem var det just med direktkontakten mellan kontrollern och enheten vid interview. Jag skulle flytta din Raspberry pi lite snabbt så att den är precis bredvid enheten och testa.

Fredrik
"Life is like a trumpet - if you don't put anything into it, you don't get anything out of it."
- William Christopher Handy

Rekommenderad läsning för Z-wave-entusiaster
https://bit.ly/2GS72Ez
mcdanne82
Tar hemautomation på allvar

Inlägg av mcdanne82 »

Jag har homeseer och fick inga av QUBINOs relä(Varken enkel eller dubbel) eller dimmers att läggas till, misslyckas på intervjun.
Fick nya med nyare FW men hjälpte inte.
Men tack vare den enorma serviceviljan hos m.nu fick jag problemfritt dessa smidigt utbytta mot Fibaros, som funkar klockrent.

Tack M.NU ni är bäst!!
johng
Wannabe

Inlägg av johng »

Jag har haft kontrollern bara nån meter i från den för att testa om det går bättre, men icke. Har även exkluderat/inkluderat utan någon framgång. Alltså enheten funkar bra just förutom att den aldrig blir klar med intervjun.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Är det något som inte fungerar dom det ska? Oftast fungerar noterna som de ska även om en enskild parameter famlar vid inkludering.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
noctoz
Wannabe

Inlägg av noctoz »

Har exakt samma problem. Har försökt med allt som föreslagits på diverse forum inklusiva flytta controllern precis brevid.
johng
Wannabe

Inlägg av johng »

Okay, men då är det inte en felaktig hårdvara då i alla fall, utan snarare nåt i razberry's z-way controller.. eller?
johng
Wannabe

Inlägg av johng »

noctoz skrev:Har exakt samma problem. Har försökt med allt som föreslagits på diverse forum inklusiva flytta controllern precis brevid.
Vilken kontroller använder du, är det Razberry?
Erkgbg

Inlägg av Erkgbg »

Jag sitter just med precis samma bekymmer.

Har en pi3 och en razberry med zwave.me och hur jag än bär mig åt lyckas den inte includa mina qubino flush 2 relay :( Har provat alla möjliga former av omstarter, exkluderingar, hålla pi3 5 cm ifrån, inget hjälper, den stannar på 99% och säger att intervju misslyckades..

Har planer på att byta till Hass.io HA i min pi3, kan det hjälpa?
Skriv svar