Har haft en On/Off Socket Gen5 - Philio Tech [PAN11-1E] inkluderad i ett nätverk till en Vera Edge. Nu har jag köpt en ny kontroller och lyckas inte inkludera brytaren med den nya kontrollen. Har sökt och sökt men hittar inte hur i he****e man nollar brytaren. Har testat 3 klick + 1 lång som det brukar vara på dom flesta brytare, men utan resultat.
Så vet någon vänlig själ hur jag ska lyckas inkludera denna brytare med en ny kontroller när den inte har blivit exkluderad från den tidigare kontrollen ?
zupra skrev:Har haft en On/Off Socket Gen5 - Philio Tech [PAN11-1E] inkluderad i ett nätverk till en Vera Edge. Nu har jag köpt en ny kontroller och lyckas inte inkludera brytaren med den nya kontrollen. Har sökt och sökt men hittar inte hur i he****e man nollar brytaren. Har testat 3 klick + 1 lång som det brukar vara på dom flesta brytare, men utan resultat.
Så vet någon vänlig själ hur jag ska lyckas inkludera denna brytare med en ny kontroller när den inte har blivit exkluderad från den tidigare kontrollen ?
Visst är det kontrollerns rutin för att exkludera enheten du kör? Inte inkludera.. Inkludering fungerar inte om du inte först exkluderar den.
Kommer inte ihåg hur proceduren var på denna. Ska kolla upp det när jag kommer nära manualen ( om ingen annan hinner före).
"Life is like a trumpet - if you don't put anything into it, you don't get anything out of it."
- William Christopher Handy
Jag försöker hitta kontrollerns exkluderingsläge men hittar inget. Det gäller en Tellstick Znet. Brytaren har inte varit ansluten till denna kontroller tidigare. Men det ska väl på nått sätt gå att exkludera brytare från ett gammalt nätverk för att kunna ansluta till ett nytt på nått sätt utan att ha den gamla kontrollern kvar?
zupra skrev:Jag försöker hitta kontrollerns exkluderingsläge men hittar inget. Det gäller en Tellstick Znet. Brytaren har inte varit ansluten till denna kontroller tidigare. Men det ska väl på nått sätt gå att exkludera brytare från ett gammalt nätverk för att kunna ansluta till ett nytt på nått sätt utan att ha den gamla kontrollern kvar?
Jo, det kan man. Sätt igång den nya kontrolleras exkluderings-rutin och trippelklicka på enhetens knapp. Då rensas allt.
"Life is like a trumpet - if you don't put anything into it, you don't get anything out of it."
- William Christopher Handy