Danalock V2 erfarenheter

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
maohvbg
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 feb 2016, 20:25
Ort: Varberg

Danalock V2 erfarenheter

Inlägg av maohvbg »

Hej

Jag har använt Danalock V2 en tid och tänkte höra om det är någon annan här i forumet som har erfarenheter av produkten.
Att manuellt låsa/låsa upp fungerar oftast utan problem men Autounlock / Knock to Unlock funktionerna fungerar inget vidare för mig.

Oftast får jag inte ens någon notifiering i mobilen att jag har lämnat eller kommit in i "Unlock Zonen" och därför fungerar inte heller dom automatiska funktionerna.
Jag har testat att återställa både lås och app, efter detta så fungerar det en dag eller 2 men sedan lägger det av igen. Har fått låset utbytt men problemet kvarstår så jag tror att det är appen som är lite buggig.
Jag har kontakt med supporten på Danalock.

Är det någon annan här som har liknande erfarenheter eller kanske tom hittat en lösning?

/Magnus
svempa55
Inlägg: 2
Blev medlem: 02 mar 2016, 13:31
Ort: Västerås

Re: Danalock V2 erfarenheter

Inlägg av svempa55 »

Hej

Jag upplever liknande symptom med mitt lås. Allt som oftast så går det inte att låsa upp med appen. Låset piper bara, försöker jag hämta nya nycklar så får jag bara svaret att det inte finns några nya nycklar. Låser jag upp med nyckel så verkar låset komma ur synk för då går det inte att låsa det med knappen i mitten. Jag har varit tvungen att kalibrera om låset ett antal gånger.

-sven
JAD
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 aug 2016, 20:32
Ort: Lund

Re: Danalock V2 erfarenheter

Inlägg av JAD »

Halloj
Jag skulle vilja sätta liv i denna tråd igen eftersom jag är oerhört sugen på detta lås.
Det verkar ha alla egenskaper jag söker
1.Det går att komma in helt manuellt om så krävs
2.Jag kan använda befintlig kista och hakregel.
3.Den användare som låser och låser upp vidarebefordras till min controller, både om jag använder app och tag, vilket gör att jag kan göra personliga komma hem och gå hemifrån scener.

MEN det verkar ju som en hel del har problem med låset vilket gör mig rädd.
Så kan man få höra så många erfarenheter som möjligt?
Har ni på m.nu fått många returer på det tex?
Jag kör Zipabox så det är ju också väldigt intressant att höra om någon annan kör den uppsättningen?

MVH
Johan
johnniemalm
Wannabe
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 mar 2016, 18:29
Ort: tomelilla

Re: Danalock V2 erfarenheter

Inlägg av johnniemalm »

Detta är exakt samma fel som jag har, fick ni någon lösning på detta ? har även fått mitt lås utbytt en gång, men funderar nu på att returnera det helt
svempa55 skrev:Hej

Jag upplever liknande symptom med mitt lås. Allt som oftast så går det inte att låsa upp med appen. Låset piper bara, försöker jag hämta nya nycklar så får jag bara svaret att det inte finns några nya nycklar. Låser jag upp med nyckel så verkar låset komma ur synk för då går det inte att låsa det med knappen i mitten. Jag har varit tvungen att kalibrera om låset ett antal gånger.

-sven
Perinorr
Wannabe
Inlägg: 8
Blev medlem: 24 feb 2016, 15:22
Ort: Luleå

Re: Danalock V2 erfarenheter

Inlägg av Perinorr »

Har använt mitt Danalock sedan maj i år tillsammans med min HC2.
Generellt sett fungerar det bra, inga problem alls med att låsa/låsa upp, utdelade nycklar eller annat. Scener för att låsa/låsa upp, öppna låset på distans med både telefon och dator etc fungerar bra för mig.

Efter uppdateringen till Ios10 på min Iphone har dock Auto-unlock börjat strula men om det är appen eller Apple som "stör" vet jag inte.
Dock är auto-unlock tydligen en beta-funktion som är under test.

Har ibland lite problem när fysisk nyckel använts för att låsa upp låset, låset blir efter det lite villrådigt, det är som att det temporärt tappar kalibreringen. Efter att manuellt sedan tryckt på låsets egen låsa/låsa upp knapp några gånger brukar det dock hitta tillbaka till sin kalibrering.

//P
HC2 ver 4.100
5st Fibaro Wall plugg
3st Fibaro Motion Sensor
1st AAEON Multi Sensor
2st Fibaro Door Sensor m temp
2st Fibaro Brandvarnare
1st Danalock Lås Zwave
2st Fibaro Dimmers
2st EEDOMUS wall dimmers
mm
omfa
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 dec 2015, 22:12
Ort: stockholm

Re: Danalock V2 erfarenheter

Inlägg av omfa »

Hej,
Köpte en Danalock V2 förra veckan men kan för all smör i världen inte få den att inkluderas i Fibaro HC2. Enligt det jag hittade på nätet så skulle man få den att Pipa två gånger och sätta HC" i inkluderingsläge men HC2 hittar inte låset. Vad gör jag för fel??
sege
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 157
Blev medlem: 05 feb 2008, 11:36
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: Danalock V2 erfarenheter

Inlägg av sege »

Precis monterat mig ett Danalock dock vill den inte fungera riktigt i HC2. Den dyker upp och så men reagerar inte på styrning och uppdateras inte så den visar rätt status.

Provat soft reconfigure osv och då verkar den prata korrekt men saknar template.

Senaste firmware. Några tips och tricks som sparkar igång det?
sege
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 157
Blev medlem: 05 feb 2008, 11:36
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: Danalock V2 erfarenheter

Inlägg av sege »

Inclusion i security mode så blev det bättre!
Skriv svar