Har införskaffat några qubino 0-10v och meanwells 40w led driver http://www.elbutik.se/product.html/led- ... m-40-1-10v. När man försöker stänga av spottarna som förövrigt är malmbergs md-99, så dimrar det bara ner till väldigt lågt och knäpps aldrig av, mätte pps spänningen från pucken o den låg på 0,5-0,8. Har provat med 2 olika puckar och öven en jolly maxi.
Någon som haft liknade problem? Eller är det så här det ska funka? Att man ska behöva bryta spänningen till donet för o släcka, isåfall känns den här pucken väldigt meningslös.
Har provat, pratat med qubino support o får inget klokt svar, jag får rätt värden från dimmern när jag kopplar ifrån 1-10v på drivern. Blir o skicka tillbaka grejerna o prova en annan lösning, någon som provat malmbergs md-99 med inbyggda drivdon med typ fibaro dimmer 2 eler annan z-wave dimmer?
Jag har samma problem. Har Malmberg ett antal drivdon HE5030-A och har tidigare släckt dessa med Nexa M-spot 1-10V och det har fungerat klockrent trots att den går ned till 1V och inte 0V. Nu har jag testat med Qubinon 0-10V och nu släcks drivdonet (med sex st Malmbergs MD-350 LED spots) inte längre. Enligt Malmbergs skall drivdonet vara helt släckt vid inspänning 0,6V. Jag får 0,192V när jag mäter på Qubino utgången utan drivdon inkopplat.
Enligt M.nu som har varit i kontakt med Qubino, så måste drivdonet uppfylla standarden EN60929 för att släckas. Nu försöker jag hitta ett drivdon som uppfyller denna standard. Mycket tacksam för exempel på konstantströms-drivdon som fungera med Qubinon!
Jag fick svar av qubino som ställde lite mot frågor om mätvärde o div, sen hörde jag aldrig något mer av dom.
Jag skickade tillbaka rubbet och köpte spottar med egna drivdon och styr det med en qubino flush dimmer istället.
Funkar mycket bra.
AWL72 skrev:Jag har samma problem. Har Malmberg ett antal drivdon HE5030-A och har tidigare släckt dessa med Nexa M-spot 1-10V och det har fungerat klockrent trots att den går ned till 1V och inte 0V. Nu har jag testat med Qubinon 0-10V och nu släcks drivdonet (med sex st Malmbergs MD-350 LED spots) inte längre. Enligt Malmbergs skall drivdonet vara helt släckt vid inspänning 0,6V. Jag får 0,192V när jag mäter på Qubino utgången utan drivdon inkopplat.
Enligt M.nu som har varit i kontakt med Qubino, så måste drivdonet uppfylla standarden EN60929 för att släckas. Nu försöker jag hitta ett drivdon som uppfyller denna standard. Mycket tacksam för exempel på konstantströms-drivdon som fungera med Qubinon!
Tjo!
Hittade du något drivdon som funkar med qubinon?
För jag sitter i exakt samma sits, och malmbergs... Ja... Dom är fan inge vidare på support
Har samma problem. Använder Hidealite´s Jolly Maxi US och en Qubino Flush Dimmer 0-10V. Svårt att få ledarna att släckas.
Men med ett 2.2kohm anslutet parallellt med 0-10V utgången fungerar det rätt bra.
Spänningen ut till trafon blir då mellan 0.75-10V. (utan motstånd 0.85V-10V)
johanholmer skrev:tar upp tråden igen. Sitter med samma dilemma, md-99 som jag vill dimra med z-wave.
Jag tittar just nu på Meanwell LCM-40.
någon som har testat den eller kan dela med sig av en bra setup?
tack
läste tråden lite bättre. vore intressant att veta ifall ngn har lyckats få till detta. dvs antingen men mean well eller Jolly maxi us. Eller finns det andra drivers man borde ha?