Qubino Roller Shutter

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
toka
Wannabe

Qubino Roller Shutter

Inlägg av toka »

Hej,

Har precis fått 4st Qubino roller shutters installerade. Två av dem kunde jag inkludera genom att trippelklicka på väggbrytaren, medan jag för de två andra var tvungen att bryta strömmen för att få VeraEdge att snappa upp dem.

Från väggbrytaren funkar det bra att öppna och stänga, men i gränssnittet i VeraEdge ser det ut enligt bifogad bild när alla fyra är öppna. Om jag i UI7 trycker "öppna" på Allrum så stängs jalusin. De två felaktiga "Allrum+Tvättstuga" var jag tvungen att inkludera genom att bryta strömmen. De två andra (som fungerar korrekt) inkluderade jag genom att trippelklicka på den fysiska väggbrytaren.

Någon som har en idé om hur jag får Allrum och Tvättstuga att fungera korrekt med Vera. Kan man skicka in en kalibreringsparameter som anger verkligen läge på jalusin?

mvh,
Tobias
Bilagor
VeraEdge_Blinds.tiff
toka
Wannabe

Re: Qubino Roller Shutter

Inlägg av toka »

Det visade sig att elektrikern hade kopplat lite galet :) . Åtgärdat, så nu funkar allt som det ska.
Skriv svar