elf98 skrev:Testa att exkludera och att lägga till den igen.
Jag gjorde (ytterligare ett antal) sökningar på nätet igår, och hittade tips om att sätta ner default PIR-interrvall från 5 minuter till något kortare (30 sek) med parameter 3. Därefter gjorde jag en soft reconfiguration av enheten, varefter jag fick lägga till alla parametrarna igen.
Någonting måste ha hjälpt, för nu funkar den, dock krävs det ett antal minuter mellan varje triggning av rörelsesensorn för att den skall trigga igen.
Jag hittade också ganska många inlägg lite här och var om att det tydligen har varit jättemycket problem med den här sensorn, många upplever att den äter upp batterierna på två veckor, och andra har fått skicka tillbaka sensorerna igen och igen innan de gett upp och köpt något annat.
Just nu fungera den för mig iaf (återstår att se hur länge batterierna lever), men jag fasar för att flytta den från HC2:an till HCL:en...

Åas var det för fuktsensorn jag köpte den, men tänkte att det kunde ju vara trevligt att styra en fläkt på toaletten baserat på senaste rörelse.