RazBerry + NorthQ 9021 + Domoticz

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
nicko00

RazBerry + NorthQ 9021 + Domoticz

Inlägg av nicko00 »

Hej,

Jag har väldiga problem med att få igång min NorthQ 9021 power meter i mitt RazBerry v2 + Domoticz system.
RazBerry controllern är tillgd i Domoticz och det går också bra att lägga till NorthQ mätaren som en nod men sen är det stopp.

Det går varken att skriva några värden till NorthQ (de bara köas upp men kommer aldrig fram).
Det kommer heller aldrig några mätvärden från NorthQn, varken i normal mode eller i Wakeup mode.

Har googlat mycket och det verkar generellt vara mycket problem med att få igång denna mätare. Någon som lyckats tilsammans med RazBerry?
Born79
Wannabe

Re: RazBerry + NorthQ 9021 + Domoticz

Inlägg av Born79 »

Har samma problem som du, får ej upp några värden eller uppdatera inställningar. Använder dock Vera plus.

Skulle vara kul och veta om nån får igång denna energimätare eller ska man reklamera den?
Björn
Gillar hemautomation

Inlägg av Björn »

Jag använder den med razberry (gen 1?) och zway, fungerar fint. Men måste polla den för att få data.
Axeteg
Wannabe

Inlägg av Axeteg »

Har ni fått den att fungera? Är lite sugen på att köpa en och lägga in i Domoticz, men väldigt många verkar ha haft problem
Skriv svar