Är precis i startgroparna med att bygga upp ett z-wave system hemma. Jag har kommit över en Vera plus från en polare som aldrig kom igång med sina planer.
Jag vill i alla fall styra min utebelysning med hjälp av en ljus mätare och känner att jag behöver lite råd.
Så jag vill alltså ha en sensor utomhus som rapporterar var 5 min typ eller mer sällan bara den rapporterar vid skymning och gryning. Jag ska även ha rörelsesensor som styr utebelysning under vissa timmar så jag har tittat på Aeon Labs multisensor. Men den är bara ip42 vilket känns lite sådär och sen så verkar den vara svår att få att rapportera ofta utan att ta slut på batteriet.
Den andra lösningen jag funderat på är en ren rörelsesensor och popp zWeather men den är dels väldigt mycket dyrare och så lirar den inte helt med vera tydligen. Den verkar inte rapportera in vinden och ska man lägga så mycket pengar vill man ju att det ska fungera.
Så någon som har lite råd på hur jag kan tänka eller lösa detta. Kan man bygga något själv kanske?