Remotec Scene master ZRC-90 går inte att incudera

Diskussioner runt Mottagare och Dimrar.
Exempel på mottagare: https://www.m.nu/z-wave/rela-z-wave
Exempel på dimrar: https://www.m.nu/z-wave/dimmer
Tomasm
Wannabe

Remotec Scene master ZRC-90 går inte att incudera

Inlägg av Tomasm »

Jag har en ny ZRC-90 Scene master som jag försöker includera i en ny Vera Plus. Enligt instruktionen ska man sätta in batterierna lägga controllern i includeringsmode och sedan trycka "L" en gång. Då ska den blåa LED lampan blinka sakta tills det är klart. Det händer ingenting när jag trycker "L", inget liv alls i den blå lampan.
Tips?

Tillverkaren har inte support :(

Edit: Den fungerar som tänkt när jag gör en "Reset to factory default" dvs blå LED tänds efter 5s och lyser i 5s och när den slocknar så trycker jag 3ggr inom 2s.

Edit igen: Kan det vara dåligt batteri?? Ingen lampa lyser som indikerar att den är "på", trycker jag på en knapp på framsidan blinkar det blått på framsidan 3ggr och slocknar igen sedan.
Edit... Det är inte batteriproblem. Testade med ett nätaggregat, 3VDC
Tomasm
Wannabe

Re: Remotec Scene master ZRC-90 går inte att incudera

Inlägg av Tomasm »

Enligt manualen ska den blå lampan börja blinka när man trycker på "L" men då den inte reagerar övh. funderar jag om enheten är trasig. Jag har googlat men hittar inte någon med liknande problem utan tvärtom säger folket att det gått lätt att includera enheten och att problemen kommer sedan. Jag har läst m.nu bloggens förslag att hålla inkluderingsknappen intryckt vid strömpåslag men det lyckas inte bättre. LED:en funkar då den blinkar i andra sammanhang.

Jag har exkluderat enheten genom att göra factory reset mellan varje försök till inkludering.

Jag vet inte vad nästa steg borde bli nu, kan jag ge upp och skicka tillbaks enheten eller finns nått ytterligare att pröva?

Tankar på det elf98?

(Gissar att det är du som säljer grejerna?)
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Remotec Scene master ZRC-90 går inte att incudera

Inlägg av elf98 »

Vi får byta ut den.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar