Hjälp med WALLC-S och Qubino flush dimmer

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
dan.berglund2

Hjälp med WALLC-S och Qubino flush dimmer

Inlägg av dan.berglund2 »

Hej!

Försöker få till associationer mellan WALLC-S och två Qubino flush dimmer. Har en Vera Edge som kontroller.

Byggde om köket och ville inte dra massa kablar till knappar, så dimrarna är inkopplade utan fysisk tryckknapp, detta gör associationskopplingen lite krångligare.

Har ställt in parameter 1 och 2 till 1 för att kunna stänga av/på och dimra upp/ner med knapp-paren. Parameter 11-14 är satt till 1.

Jag lägger till grupperna 2 och 3 på wallc-s och associerar dem med varsin dimmer. Men det händer ingenting när jag trycker på knapparna.

Dimrarna går utmärkt att styra från Veran och jag har lyckats göra en association från den ena dimmern till den andra, så allt sånt verkar funka. Det är bara kopplingen mellan knapparna och dimrarna som inte spelar.

Jag testade att sätta parameter 11-14 till 6, för att skicka till nearby och det funkar att styra dimrarna då, så knappen funkar bevisligen.

Kollar jag på variablerna på knappen, så ser det ut som associationen har bitit, men skulle behöva hjälp med att felsöka ytterligare AF som händer.

Iom kopplingen utan tryckknappar så är jag inte jättesugen på att koppla bort och lägga till dimrarna igen, och de verkar ju funka korrekta, iom att allt annat funkar med dom.

Tacksam för all hjälp!