iOS-appen v1.3.1 fungerar inte med iOS 11

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Greger

iOS-appen v1.3.1 fungerar inte med iOS 11

Inlägg av Greger »

Hej!

Den senaste versionen av iOS-appen (1.3.1 från 2014) fungerar inte med iOS 11. Jag har testat med de tre senaste public betas och i samtliga kraschar appen vid uppstart.

Greger
Användarvisningsbild
Plutonium
Moderator
Kontakt:

Re: iOS-appen v1.3.1 fungerar inte med iOS 11

Inlägg av Plutonium »

Hej.
Tyvärr så finner utvecklaren problem med uppgraderingen av appen. Och senaste budet från Apple var att appen hade för få funktioner.
Vi får hoppas att utvecklaren arbetar vidare på detta så det kommer till en lösning.
http://essunga.org
Moderator - Temperatur.nu
eriohm

Inlägg av eriohm »

iOS 11 har nu släppts men appen funkar fortfarande inte. Finns det några planer på när den kommer göra det?
fullkoll
Wannabe

Inlägg av fullkoll »

Jag såg inte att det redan fanns en tråd om iOS 11 problemen för appen Temperatur.......... sorry!

Hoppas verkligen att det löser sig!

/Kjell
Användarvisningsbild
Plutonium
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Plutonium »

Vi jobbar på en lösning på problemet. Vi hoppas kunna lämna ett svar på hur läget lyder inom en vecka.
Mvh
Anders
jnse
Gillar hemautomation

Inlägg av jnse »

Man får hoppas på en uppdatering, så man kan fortsätta att lätt se temperaturerna från temperatur.nu :)
eriohm

Inlägg av eriohm »

Plutonium skrev:Vi jobbar på en lösning på problemet. Vi hoppas kunna lämna ett svar på hur läget lyder inom en vecka.
Mvh
Anders
Hur går det?
arrow
Wannabe

Inlägg av arrow »

Inget nytt gällande detta ämne ??
frdrkndrssn
Wannabe

Inlägg av frdrkndrssn »

Hoppas på en uppdatering av appen. Den är saknad!
fredrikaudi

Inlägg av fredrikaudi »

Ingen som vet hur det går med att få igång IOS appen? Om utvecklingen har lagts ner så kanske någon annan kunnig kan ta över?
Användarvisningsbild
Plutonium
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Plutonium »

Jag har tyvärr inget svar. Vi har sökt med ljus och lykta efter utvecklaren men utan framgång.
HenrikJ
Wannabe

Inlägg av HenrikJ »

Hej!
Det är jag som ligger bakom iPhone-appen, ber om ursäkt om det inte varit möjligt att nå mig!
Bor sedan ett par år i Frankrike och det var länge sedan jag tänkte på att kolla min gamla e-post som jag skapade för den här appen...
Den dåliga nyheten är att utsikterna inte är så goda för en uppdatering...
Har inte rört koden på flera år och risken är att det krävs ganska omfattande uppdateringar med alla ändringar i iOS och nya modeller sedan dess, jag har tyvärr inte den tiden för tillfället.
Skulle det finnas någon som vill ta över koden så säg till, ger gärna bort den, men jag tror nästan det är lika bra att börja om från början. Nuvarande kod är i ObjectiveC och det kan vara snabbare att börja om med Swift och göra något som från början tar höjd för alla varianter och upplösningar (när jag skrev appen fanns bara en typ av iPhone, det var också det första jag gjorde för iPhone så kodens kvalitet är väl sådär :)

Henrik
fredrikaudi

Inlägg av fredrikaudi »

Hej,
Vad synd men tack för att du svarade!
Nu hoppas jag att någon annan som är kunnig på programmering snappar upp detta och kodar lite, det kanske tom. går att tjäna någon krona på att utveckla en app :-)
frdrkndrssn
Wannabe

Inlägg av frdrkndrssn »

Tack för svar Henrik J! :-)

Nu får vi hoppas att det finns någon annan som kan skriva en app för temperatur.nu.
HenrikJ
Wannabe

Inlägg av HenrikJ »

Goda nyheter (förhoppningsvis!).
Lyckades hitta lite tid, installerade senaste XCode och tycks ha få till en funktionell version med support för iOS 11.
Har tagit bort stöd för landscape för iPhone (finns kvar för iPad) eftersom det buggade lite väl mycket och tyckte det var bättre att försöka få iväg något halvdant som inte kraschar än inget alls ;)
Nu är det bara att hålla tummarna för att den går igenom Apples granskning (sist det begav sig brukade det ta 1-2 veckor men det kan nog ha ändrats...)
Trevlig helg!
Låst