Varning pålarmat i Fibaro HC2

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
pekkapukk

Varning pålarmat i Fibaro HC2

Inlägg av pekkapukk »

Jag kör Fibaro HC2 och en himla massa prylar såsom dörrsensorer, multisensors osv för att ha ett villalarm via Fibaros avancerade larmpanel. Allt fungerar kanonbra förutom en liten detalj, när jag öppnar ytterdörren så har jag satt en fördröjning på 15 sekunder för att hinna in och larma av med min väggmonterade iPad. Men ibland när jag är lite disträ eller tänker på annat så glömmer jag bort att larma av och helvetet brakar lös med blinkande lampor, siréner och pushnotiser, mail och telefonsamtal... värst är det när man hunnit ända in på muggen när infernot startar ;)

Finns det något smidigt sätt att med ljudsignal varna för att det inte är avlarmat så fort man bryter dörrkontakten? Som det är på typ Verisure och liknande.

Tacksam för tips, idéer och hjälp.
crone
Wannabe

Re: Varning pålarmat i Fibaro HC2

Inlägg av crone »

Har du sonosså går det att lösa. Eller nån lampa du kan blinka direkt vi d öppning?
Användarvisningsbild
Plutonium
Moderator
Kontakt:

Re: Varning pålarmat i Fibaro HC2

Inlägg av Plutonium »

Har du funderat på att ha din sirén som piper till en väldigt kort stund?
http://essunga.org
Moderator - Temperatur.nu
Skriv svar