Temperatur Lund

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
uterum

Temperatur Lund

Inlägg av uterum »

på nyheterna säger de att det varit ner mot 10 minus , på temperatur.nu visar det knappt -1,5 så den termometern stämmer knappast ..........
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Re: Temperatur Lund

Inlägg av CirruZZ »

Jag flyttade din tråd, passar bättre i Förslag/Feedback www.temperatur.nu.

Som svar på din kommentar, alla temperaturer du ser på temepratur.nu är insamlade via externa källor, och där av kan det vara så att dom inte stämmer helt.

Själv bidrar jag med temp för ystad och så som jag har min sensor nu så stämmer inte tempen på dagtid. Så därför uppdateras inte tempen just på dagarna.
PerM
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av PerM »

Vidare kan påpekas att det beror på var de mätte och var i Lund sensorn som rapporterar till temperatur.nu sitter. "Ner mot" är ett luddigt uttryck och betyder inte betyder inte -10...det kan lika gärna vara -6 och lokala temperaturskillnader är inget konstigt. Om den aktuella sensorn alltid visar 'tokiga' temperaturer så kan det ju så klart vara idé att ställa frågan till ägaren av sensorn.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Lund-tempen är ofta skum tyvärr...

Jag var faktiskt i Lund idag, mellan ca 16 till 1730, och då var det ca -5 grader.

Ska försöka hålla lite koll på temperaturen i Lund...
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Låst