Telldus och Fibaro Universal Sensor för temp-mätning

Diskussioner runt sensorer med Z-wave.
Sensor går att köpa här: https://www.m.nu/z-wave/sensorer
joma11

Telldus och Fibaro Universal Sensor för temp-mätning

Inlägg av joma11 »

Hej,
Jag har nyligen installerat en TellStick ZNet lite v1 och lyckats koppla ihop den med en Fibaro Universal Sensor för mätning av temperatur med två stycken DS18B20+. Jag får den dock inte att rapportera någon temperatur. I Telldus Live visas sensorn som en huvudenhet och med två underenheter för själva temperaturmätningen. Det finns en hel del alternativ att konfigurera men jag har inte hittat någon guide för hur den ska konfas. Telldus supporten ger inte heller något svar utan konstaterar bara att sensorn är komplicerad.

Är det någon som vet om om sensorn behöver konfigureras på något sätt och i så fall hur? Tacksam för svar!
Mvh
Johan
OveA

Re: Telldus och Fibaro Universal Sensor för temp-mätning

Inlägg av OveA »

Har du kommit över dina problem??

Jag har ett "case" där Fibaro Universal Sensor skulle passa perfekt. Men tvekar när jag hör om problem. Jag använder TellStick ZNet Lite V2....

Hälsningar
Ove
Daven

Re: Telldus och Fibaro Universal Sensor för temp-mätning

Inlägg av Daven »

Jag hade också problem med att både inkludera och få Fibaros Universal Sensor att funka med min Tellstick Znet Lite V2. Efter kontakt med Telldus support så fick jag igång den. Efter ett dygn så började den visa värden från sensorer som inte fanns. Efter ytterligare kontakt med Telldus support och handpåläggning från deras tekniker så har det fungerat. Jag får däremot inte de temperaturlarm som jag ställt in att fungera men det är ju inte sensorns fel. Jag får larm fastän temperaturen aldrig varit i närheten av inställt värde. Jag ser inga "dropouts" heller på kurvorna som skulle förklara falsklarmen.
Skriv svar