Har en rullgardin(BOFU) som fungerat utan problem i ett halvår. Helt plötsligt slutar den att reagera på signaler från Telldus Net(V2) Med fjärren funkar det fortfarande fint.
Har fabriksåterställt motorn, och tagit bort och lagt till den i Telldus live. Men inte en reaktion när jag försöker köra den från Telldus. Med fjärren funkar det fortfarande fint.
Har inte flyttat varken gardin eller Telldus Net:en, allt är precis som det varit hela tiden.
Någon som varit med om detta, och har förslag på lösning?
Har tyvärr inget svar till dig.Men eftersom vi har lika utrustning dvs rullgardin o Telldus så har jag en fråga som berör ditt problem.
Kan gardinen hantera flera olika koder? Dvs en koduppsättning från fjärrkontrollen och en annan från TElldus. Eller måste man ha samma koder från båda ställena?
Om du har använt olika koder så kan gardinen av nån anledning ha "glömt" koduppsättningen från Telldus?
Själv har jag ett liknande problem (därav skapar jag ingen ny tråd).
Jag har en TellStick.Net (okänd version, mjukvara 4). Om jag programmerar upp en BOFU rullgardin så ger den ifrån sig ett rött ljus. Men om jag trycker på fjärren kommer inget blått ljus. Jag hade velat kunna styra samma motor både från TellStick och från fjärren. Är detta möjligt? Eftersom den inte blinkar kan jag inte välja "Scanna sändare" (inget händer ju då). (Testat även med avstånd ca 10 cm.) Detta har aldrig fungerat.
Hade jag vetat fjärrens Huskod+Enhetskod hade detta varit ett icke problem.
Alla inblandade delar inköpta för några år sedan från m.nu.