Magnetswitch till Vera, ingen notifiering?

Diskussioner runt sensorer med Z-wave.
Sensor går att köpa här: https://www.m.nu/z-wave/sensorer
trngw

Magnetswitch till Vera, ingen notifiering?

Inlägg av trngw »

Hejsan

Har just installerat en Telldus magnetswitch på min Vera Edge och satt upp den med lite notifieringar.
Men jag får inga notifieringar när jag ska, och det verkar inte som Veran reagerar alls när switchen aktiveras.

Notifieringsinställningarna ser korrekta ut, test-sms funkade och de har fungerat fint tidigare med andra enheter.
Switchen installerade sig med en parent/child och de olika notifieringsinställningarna finns i child-enheten, så de är inställda där.
I parent finns bara on/off och notifiering för "A device is turned on or off", inte ska jag väl pilla på den?

Några tips på hur jag får detta att funka?
Mats789
Tar hemautomation på allvar

Re: Magnetswitch till Vera, ingen notifiering?

Inlägg av Mats789 »

trngw skrev: 14 okt 2018, 02:41 Hejsan

Har just installerat en Telldus magnetswitch på min Vera Edge och satt upp den med lite notifieringar.
Men jag får inga notifieringar när jag ska, och det verkar inte som Veran reagerar alls när switchen aktiveras.

Notifieringsinställningarna ser korrekta ut, test-sms funkade och de har fungerat fint tidigare med andra enheter.
Switchen installerade sig med en parent/child och de olika notifieringsinställningarna finns i child-enheten, så de är inställda där.
I parent finns bara on/off och notifiering för "A device is turned on or off", inte ska jag väl pilla på den?

Några tips på hur jag får detta att funka?
Jag har två av dessa som fungerar bra med Veran. Jag har inget parent/child (jag kommer inte ihåg om det var så när jag inkluderade dem) på dem utan endast en enhet. Jag har flera alternativ (bifogat) för notifiering.
Visar den rätt när den är öppen resp. stängd?
Bilagor
Skärmavbild 2018-10-14 kl. 15.59.35.png
Skärmavbild 2018-10-14 kl. 15.59.35.png (49.57 KiB) Visad 6286 gånger
trngw

Inlägg av trngw »

Jag kan inte sett att den visar något särskilt, allt är grått, och den ändrar inte status när jag öppnar/stänger dörren.
Men lysdioden på magnetswitchen tänds när dörren öppnas. Men ingen reaktion hos Veran.
Mats789
Tar hemautomation på allvar

Inlägg av Mats789 »

Jag skulle föreslå att exkludera den och inkludera igen, Kollade i min vera och jag har visst Parent/Child-enheter på dem.
Skriv svar