I en annan
tråd försöker jag fixa så att huset håller sig varmt då vi är borta.
En annan sak som håller oss hemma är katterna. De är delvis utekatter. Tidigare har vi kunnat lämna dem ett par dagar utan problem. De har haft gott om vatten och torrfoder, så det har definitivt inte gått någon nöd på dem. Vi har kattluckor så att de kommer ut/in när de vill. Men nu har vi tagit hand om en liten vild sak som äter all mat som finns framme. Han blir en boll, och sen blir han jätterisig i kistan. Vi har börjat mata katterna tre gånger om dagen istället, så att alla får lagom mycket, även den lilla vilda. Ingen mat står framme. Men detta funkar ju inte då vi är borta.
Finns det grejer så att det skulle kunna gå att bygga matskålar med lock som man kopplar till datorn? Någon som tillverkat något liknande?
I vår badrumsfläkt har vi en fuktsensor som gör att den går igång då luftfuktigheten är över ett visst värde. Det roliga med detta är att den också har kallrasskydd, och detta är en separat sak som öppnar ett litet jalusi då fläkten varit påslagen en liten stund. Det tar ca 15 sekunder för jalusit att öppnas helt och hållet. Något liknande hade jag tänkt mig i teknikväg. En lucka som dras bort från skålarna. Elektromagnet?
Finns det kanske liknande saker på marknaden redan? Husdjur är ju alltid en populär kassako.