Vet att detta inte är riktigt rätt forum för programmet men finska är inte min grej...
Jag låter LogTemp skicka upp day.jpg, week.jpg och month.jpg till min ftp. Fungerar fint. När jag däremot bockar för även last.csv, last.htm, last.xml så skickar den inte dessa filer. Bilderna rullar den på fint med. Last-filerna skapas ordentligt och ligger lokalt på burken LogTemp skriver till. Ändrade till LogLevel=1 så att ftp-trafiken listas i aktivietsfönstret i LogTemp men enligt den så skickas allt ok. Fattar inte. Har provat både version 2.15 och betan 2.16 av LogTemp. Skickar jag upp filerna med en annan "vanlig" ftp-klient så ligger de där fint men det känns ju väldigt omständigt att behöva schemalägga en annan programvara för just detta när LogTemp helt klart borde klara det.
Dessvärre hittar jag ingen lösning på detta utan har istället skrivet ett litet ftp-skript som laddar upp valda filer till min ftp. Nu är problemet att jag inte får Windows-schedulern att uppdatera oftare än en gång per dygn. Går det?
jonas_j skrev:Dessvärre hittar jag ingen lösning på detta utan har istället skrivet ett litet ftp-skript som laddar upp valda filer till min ftp. Nu är problemet att jag inte får Windows-schedulern att uppdatera oftare än en gång per dygn. Går det?
Jovisst, gå in på properties på det schemalagda jobbet, fliken schedule - klicka "advanced", bocka för "repeat task" och välj valfritt intervall...
Fler problem med logtemp. Jag fick till slut ordning på LogTemps inbyggda ftp-funktion men nu lutar det nog åt att jag får skrota den trots allt. Efter några veckors felfritt ftp:ande så tycks det strejka då och då. Är det någon annan som upplever att ftp-funktionen slutar att fungera efter ett par timmar. Jag får starta om logtemp stup i kvarten för att den ska ftp:a ordentligt. Det är olika fel hela tiden om man ska tro logtemps ftp-log.
Gick nu istället över till Windows Ftp och då tycks det fungera fint med ftp:andet MEN istället blir grafiken helt korrupt. Fattar ingenting. Se själva hur läsbar kurvan är nu: Oläslig kurva